i need help

Jul 31, 2020
3
0
10
i need to get a new monitor for my pc but i know nothing about monitors or refresh rates. My budget is 200 can someone plz help
 
Jan 15, 2020
70
41
70
What is the spec of your PC?
I want to know how many times you have written this lol. I wish there was a way this could be incorporated into a mandatory section to be filled out when asking for help about pc's.


Well, the higher the refresh rate the better!!! 144hz is the sweet spot imo. Anything upwards is just bonus after bonus.

there's also the issue of how big you want it. You can get 144hz monitors for under or around 200, but they are 24in. and will be in 1080p. They are also 3rd party brands like AOC and Spectre, personally i never used any of those brands, but judging by the reviews on amazon, they seem to be legit good monitors.
 

Oussebon

Community Contributor
Feb 17, 2020
1,255
910
1,580
Third party brands? What's that mean? :)

Samsung and LG are about the only companies you're likely to come across that make their own panels. Companies like Asus, Acer, MSI, Dell, as well as AOC for that matter use panels by people like AU Optronics (AUO), Innolux, and recently Panda (no, for real, there's a company that makes panels called Panda and they're rather good). As well as LG and Samsung panels.

Most monitors that are curved VA panels seem to be Samsung. MSI seem to use a lot of Samsung SVA in their products.

I'm no expert on who uses what

AOC is a major player in the monitor market. They're not some Amazon/ebay only operation selling cut-price, low quality goods, and are a way bigger brand than people like Sceptre or EG. Not that brand size matters; EG have had some decent stuff. AOC are top-tier, same level as all the other big names.

AOC have a wide range of 1080p 144hz monitors (which I agree is what you're looking at assuming ~200£/$/€), including TN, curved VA, and IPS options. Some of them are quite popular like the
(VA, TN, IPS respectively)

But tbh, just about any monitor that's 1080p, 144hz, and has freesync (which rules out a few older BenQ and Asus models still floating around) for around ~£200 would be fine
 
Jul 31, 2020
3
0
10
I want to know how many times you have written this lol. I wish there was a way this could be incorporated into a mandatory section to be filled out when asking for help about pc's.


Well, the higher the refresh rate the better!!! 144hz is the sweet spot imo. Anything upwards is just bonus after bonus.

there's also the issue of how big you want it. You can get 144hz monitors for under or around 200, but they are 24in. and will be in 1080p. They are also 3rd party brands like AOC and Spectre, personally i never used any of those brands, but judging by the reviews on amazon, they seem to be legit good monitors.
thanks
 
Jul 31, 2020
3
0
10
Third party brands? What's that mean?

Samsung and LG are about the only companies you're likely to come across that make their own panels. Companies like Asus, Acer, MSI, Dell, as well as AOC for that matter use panels by people like AU Optronics (AUO), Innolux, and recently Panda (no, for real, there's a company that makes panels called Panda and they're rather good). As well as LG and Samsung panels.

Most monitors that are curved VA panels seem to be Samsung. MSI seem to use a lot of Samsung SVA in their products.

I'm no expert on who uses what

AOC is a major player in the monitor market. They're not some Amazon/ebay only operation selling cut-price, low quality goods, and are a way bigger brand than people like Sceptre or EG. Not that brand size matters; EG have had some decent stuff. AOC are top-tier, same level as all the other big names.

AOC have a wide range of 1080p 144hz monitors (which I agree is what you're looking at assuming ~200£/$/€), including TN, curved VA, and IPS options. Some of them are quite popular like the
(VA, TN, IPS respectively)

But tbh, just about any monitor that's 1080p, 144hz, and has freesync (which rules out a few older BenQ and Asus models still floating around) for around ~£200 would be fine
cheers
 

ASK THE COMMUNITY

TRENDING THREADS

Latest posts